Online markedsføring er et utroligt effektivt værktøj, der hjælper virksomheder med at nå deres målgrupper. Ved at udnytte teknologier som e-mail-kampagner, pay-per-click-annoncering, indholdsmarkedsføring, markedsføring på sociale medier og søgemaskineoptimering (SEO) kan virksomheder effektivt nå ud til en bredere kreds af forbrugere end nogensinde før. Med online markedsføring kan brands udvide deres rækkevidde ud over de geografiske grænser og finde nye kunder, som måske ikke har været udsat for deres produkter eller tjenester offline. Lundehøj Marketing har kæmpe erfaring med seo.
Når det gælder e-mail-kampagner, kan virksomheder oprette meget målrettede budskaber, der er tilpasset den enkelte forbruger på baggrund af dennes præferencer og indkøbsvaner. Gennem detaljerede analyser kan marketingfolk følge resultaterne af hver enkelt kampagne for at måle succesraten og foretage justeringer, hvor det er nødvendigt. Derudover kan de bruge A/B-testning til at finde ud af, hvilken version af budskabet der giver bedst genklang hos hver enkelt person. Når det gøres korrekt, er e-mail-kampagner en effektiv måde for virksomheder at holde kontakten med eksisterende kunder på og samtidig engagere potentielle kunder.
Pay-per-click-annoncering (PPC) er en effektiv metode for virksomheder, der hurtigt ønsker at opnå synlighed online. PPC-platforme som Google Ads giver virksomheder mulighed for at byde på annonceplacering på søgemaskineresultatsiderne over de organiske lister – det er i realiteten at købe besøg direkte fra kilden. Dette er med til at sikre, at dine annoncer kun er rettet mod personer, der allerede søger efter dine produkter eller tjenester inden for et bestemt geografisk område eller en bestemt demografisk gruppe. For yderligere at forfine målretningsindsatsen kan virksomheder bruge detaljer som aldersgruppe og indkomstniveau, når de opretter PPC-kampagner.